Joskus hyvän blogipostauksen aiheen keksimisessä pitää käyttää hieman tavallista enemmän luovuutta; joku voisi kutsua sitä jopa sulaksi hulluudeksi. Kun aihetta tarkastelee mielenkiintoisesta, joukosta eroavasta näkökulmasta käsin ja pyrkii näin ratkaisemaan lukijan ongelmia kenties yllättävälläkin tavalla, saa melko helposti aikaan mielenkiintoisen blogipostauksen. Esimerkiksi crm-järjestelmä saattaa ensiksi kuulostaa melko tylsältä aiheelta, mutta kun lähestyt aihetta mielenkiintoisesta näkökulmasta käsin, voitkin saada aikaa joukosta erottuvan huippupostauksen. Lähesty edellä mainittu teemaa vaikkapa kertomalla lukijoillesi mikä on crm ja mitä yhteistä sillä on hyvän parisuhteen kanssa. Yhteistä löytyy nimittäin yllättävän paljon!
Mikä on crm?
Jos crm on lukijoillesi vieras käsite kannattaa aloittaa postaus tiivistämällä lyhyesti ja ytimekkääksi sen peruskäsitteet. Aloita kertomalla mikä on crm -järjestelmä. Kerro miksi crm on yrityksille niin tärkeä työkalu ja mikä erottaa yrityksen, jonka crm on kunnossa yrityksestä, jonka crm on hoidettu vähän sinne päin. Riippuu postaustyylistäsi millainen tyyli sopii parhaiten juuri sinun blogiisi ja puree juuri sinun lukijoihisi, mutta usein tällaisissa blogipostauksissa esimerkiksi huumori on hyvä höyste! Jos kyse on crm-palveluita tarjoavan yrityksen kanssa tehtävästä yhteistyöpostauksesta, tulee äänensävyn toki olla tällaiseen postaukseen sopiva.
Mitä yhteistä crm:lla on hyvän parisuhteen kanssa?
Crm:lla on yllättävän paljon yhteistä hyvän parisuhteen kanssa, vaikka et ehkä ensiksi tulisikaan tätä ajatelleeksi. Ja juuri tämä on se osuus, jossa sinulla on hyvät mahdollisuudet yllättää lukijasi ja päästää huumorikin, niin halutessasi, kukkimaan! Ensinnäkin molemmissa on tärkeää yrittää ymmärtää toista osapuolta. Huono parisuhde muistuttaa yllättävän paljon sellaista yritystä, jonka crm on huonosti hoidettu tai sitä ei ole hoidettu lainkaan. Tällaisessa yrityksessä ei oikein ymmärretä asiakkaiden tarpeita eikä osata ottaa huomioon asiakkaan yksilöllisiä toiveita. Asiakas kokee harvoin saavansa arvostusta tällaisessa yrityksessä ja nostaa helposti kytkintä, kuten tapahtuu myös monissa huonoissa parisuhteissa. Huonoa palvelua saava asiakas saattaa jopa kertoa huonoista kokemuksistaan muille, kuten voi käydä myös huonon parisuhteen jälkeen.
Sen sijaan hyvä parisuhde muistuttaa yllättävän paljon yritystä, jonka crm on otettu haltuun! Tällainen yritys tuntee asiakkaansa tarpeet ja toiveet ja pyrkii tarjoamaan asiakkailleen henkilökohtaisia ratkaisuja. Tällainen asiakas kokee, että häntä arvostetaan ja että häneen panostetaan. Sama koskee hyvää parisuhdetta. Parisuhteessa on tärkeää kokea olevansa arvostettu kumppani! Hyvästä parisuhteesta ei helposti nosteta kytkintä, sillä siinä on hyvä olla. Samoin käy yleensä silloin, kun asiakas saa hyvän crm:n ansiosta hyviä asiakaskokemuksia. Usein tällaisista asiakkaista tulee helposti yrityksen kanta-asiakkaita, joista yritys haluaa pitää entistäkin kovemmin kiinni.
Parisuhteessa toisen huomioimisessa empaattisuus ja avoin keskusteluyhteys ovat tärkeitä työkaluja hyvän parisuhteen luomisessa. Yrityksellä on sen verran paljon asiakkaita, etteivät empaattisuus ja avoin keskusteluyhteys riitä jokaisen asiakkaan tuntemiseen ja tyytyväisenä pitämiseen. Tällöin laadukas crm-järjestelmä on tarpeen!